måndag 30 mars 2009

Ny vecka, nya tag

Måndag igen.. ovanligt.. veckorna bara försvinner.. var tiden tar vägen har jag ingen aning om. Men på något sätt så rullar allt på utan att man egentligen hinner uppfatta det.

Vi mår iaf bra nu och det var väl bara någon bacill som skulle komma ut lite snabbt. Idag är det tvättstuga och plugg som står på att-göra-listan och det är precis vad jag ska pyssla med fram tills att alla familjemedlemmar har kommit hem igen.
Det här med redovisning och beskattning är lite knepigt och jag önskar verkligen att jag hade kunnat gå ner på Bettans med Emelie just nu. Saknar pluggsällskapet :( dessutom gick allt så mycket smidigare när vi pluggade tillsammans. Nu får jag klara mig med att sitta och beklaga mig i hennes logg på facebook istället :-P

Idag fick vi äntligen hem våra sista tapeter som vi beställt. Så nu ligger Plain Stripes och Front och väntar :-) Plain Stripes blir ju fondtapet i vardagsrummet och Front ska bli en "fond-hörna" i hallen. Kommer bli grymt bra! Men det dröjer innan vi ska börja med detta då Kevins rum står näst på tur. Det ska vara klart till hans 2 årsdag vilket är om ca 1 månad. Några idéer har jag fått och förhoppningsvis kan Anders sätta upp gipsskivorna inom någon vecka vilket underlättar för inspirationen. En sak har vi kommit fram till iaf och det är att det ska vara 2 stycken infällda hyllor med spots i "nya" väggen och den "nya" väggen ska även målas i en mörkgrå färg. Fast jag vart väldigt sugen på att sätta upp Front där också... men det blir det nog inget av.
Vet forfarande inte hur jag ska göra med hans säng och förvaringsdelen. Lite mer funderingar krävs.

Nu mera plugg men först en cigg.

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer