måndag 2 mars 2009

Utbildningar

Månaderna går fort och det enda jag vet just nu är hur mitt liv ser ut fram t.om. augusti-månad när det gäller studier/arbete. På jobbet finns det kanske möjlighet till deltid (med lite tur och en bra arbetsinsats) efter sommaren och det skulle vara toppen. Men ekonomiskt sätt så går det inte ihop sig att bara arbeta deltid vilket innebär att jag antingen måste leta upp ett heltidsjobb(extra jobb) eller att studera. Grejen är den att efter den här utbildningen saknar jag några få poäng för att kunna söka till högskolan/universitetet och det är bittert. Så förhoppningsvis blir det jobb och studier till hösten och det skulle vara toppen för då kan jag till våren hoppa på en utbildning som jag absolut vill gå. En 180 poängs utbildning på Mittuniversitetet som jag vet skulle passa mig utmärkt. Sedan gäller det så klart att komma in på den, endast 20 platser så det kan bli lite tufft. Men skam den som ger sig!

Nu måste jag klä på mig och hämta skrutten på förskolan :)

jonna

1 kommentar:

Kommentarer