onsdag 25 mars 2009

Energin var är du?

Det har varit lite hektiska och jobbiga dagar och humöret har svängt.. Gårdagen var dock ganska bra ändå, iaf på eftermiddagen när jag och Kevin gjorde stan :) Anders skulle till arbetsförmedlingen så då hämtade vi Kevin tidigt så kunde han följa med mig på stan ett par timmar. Det var riktigt mysigt och både han och var nöjda. När vi kom hem gjorde jag klart inlämningsuppgiften i RoB sen tog vi det mest bara lugnt hela kvällen. Mös med plutten och tittade på tv. Härligt var det.

Har ni kollat på eran deklaration? Jag blev glatt överraskad men måste dock ringa skatteverket idag och bråka på dem i år igen då de har gjort fel med lägenheten i Uppsala som jag och Christer hade. Berättade för dem förra året hur det låg till men men.. lika bra att ringa nu och få det gjort så behöver man inte oroa sig för det nå mer sen.

Idag är det plugg som gäller för imorgon kl.9 ska jag in till stan och skriva RoB-provet som jag inte kunde skriva förra måndagen eftersom jag hade halsfluss då.
Igår ringde de från jobbet också och hörde om jag kunde hoppa in några timmar på lördag och självklart gör jag det (money money). Fick min första lönespec. därifrån igår och jag hade fått löneförhöjning :) (utför ju samma arbete som i Uppsala men jag hade fått höjt med 4 kronor). Det är tydligen bra att byta arbetsort ibland ;) hehe. Visst det var kanske inte "mycket" i löneförhöjning men det blir faktiskt extra i kassan i slutändan så jag är jätteglad över det! Alla pengar man kan få extra som småbarnsförälder tackas och tas emot med ett leende.

Nu har jag kört lite boxaerobics här på morgonen men kom underfund med att jag måste skaffa mig ett par riktiga gympaskor att ha på mig för i strumpor halkar man bara omkring. Funderar på om jag ska åka ner och simma ikväll.. det skulle vara riktigt härligt men samtidigt vill jag vara hemma med mina killar och mysa.. Men eftersom energin har varit i botten bra länge nu så känner jag att jag verkligen behöver komma igång och röra på mig så jag orkar mer.

Ska ringa älsklingen och höra om han har lust att skjutsa ner mig till simhallen ikväll :)

Men nu först blir det plugg.

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer