måndag 2 mars 2009

Det är måndag idag

Först och främst vill jag säga GRATTIS till min kära far som fyller 55 år idag!! Han är i Thailand men kommer förhoppningsvis hem i slutet av mars :)

Igår satt jag och älsklingen och kollade på resor. Tanken var först att vi skulle åka till Thassos till hösten men vi har nu börjat funderat på att åka tillbaka till Skiathos igen. Jag vet att han helst inte vill åka till samma ställe igen men jag tycker det skulle vara mysigt att göra om den resan eftersom det var under den resan till Skiathos 2008 som vi träffades. Det är 6 månader sen nu fast det känns som om det vore flera år sedan. Det känns som jag alltid levt med Anders för det fungerar så otroligt mycket bättre än vad jag någonsin kunnat tro att det kunde göra mellan två personer. Det klaffar till 110% med allt från oss till barnen, det är underbart!

På tal om gårdagen så blev det en tripp till Fagervik där jag träffade mina kusiners mamma, min morbror var inte hemma tyvär men vi bestämde att vi skulle ses nånting framöver och sätta oss ner och prata och umgås. Det skulle vara väldigt roligt :)

Efter Fagervik åkte jag, Anders och Kevin till Birsta för att strosa runt i butiker. Handlade lite småsaker som behövdes och gick sedan in på Lagerhaus och hittade 2 ljuslyktor som skulle passa perfekt i vardagsrummet. De fick helt enkelt åka med hem och nu står de på dvd-skåpen och passar utmärkt.
När vi kom hem så stoppade vi plutten i säng och började sedan pilla med lite allt möjligt. Sen kom Andreas över och drog med sig Anders iväg för att fixa massa saker. En stund efter att de hade åkt kom Mikaela över till oss med en massa färger som jag kan använda för att måla Kevins rum sen :) Tack tjejen! Sedan satt vi och pratade tills gubbarna kom hem.

Somnade sent men känner mig ganska utvilad ändå. Men nu måste jag sätta igång med pluggandet. Har en inlämningsuppgift i PH som måste in idag och sedan en uppgift i Redovisning och beskattning som jag vill bli klar med idag så det är bara att sätta fart. Har dessutom tvättstugan hela eftermiddagen...

jonna

1 kommentar:

  1. Jonna Jonna! Jag har en toppenide! Högskoleprovet är riktigt nice om du vill söka in på universitet. Mina 1,4 på det har hjälpt mig mycket när jag velat läsa alla kurser som är eftertraktade under mina snart avslutade fyra år på universitetet :) Det är en riktigt bra ide :)

    Tror dock att anmälningstiden för i vår har gått ut tyvärr... Men till hösten. Vad vill du läsa för ngt roligt då? Jag kan säga att plugga på universitetet är det bästa jag gjort i mitt liv så det rekommenderar jag skarpt! Kramar

    Gick inte att kommentera i det andra inlägget :(

    SvaraRadera

Kommentarer