lördag 14 mars 2009

Nagagawa-san


Sitter och lyssnar på Andy McKee och saknar att höra min kära Emma spela och sjunga :( Det var alldeles för längesen.. Sist jag hörde henne spela var på hennes 22-årsdag, 3 veckor innan Kevin kom till världen. Minns det så väl för efter spelningen, frågade hon om det var någon som ville önska någon låt. Så tittade hon på mig och frågade "Jonna?". "Du vet vilken jag vill höra" sa jag bara och hon spelade den vackraste sången som finns. Den låten som jag hoppas jag får höra på mitt bröllop :) Jag får tårar i ögonen när jag hör den. Är sååå svag för akustisk gitarr och Emmas sångröst.

Jag har ett mål under sommaren när jag "bara" ska jobba och inte har någon skola. Jag ska (försöka) lära mig att spela gitarr. Eftersom vi ändå har en gitarr står här hemma så kan man ju lika gärna försöka lära sig att spela på den :) Både jag och Anders vill lära oss men vi får väl se vem som hinner först. Det slutar väl med att vi får köpa oss en till gitarr annars blir det väl slagsmål om vem som ska ha den :P

Jobbet idag gick bra, tiden rann iväg fort. Men som sagt så var det bara ett 4-timmars pass och det var skönt för jag känner mig inte hundra än som sagt. Behöver nog några dagar till på mig att känna mig hundra igen. Men på måndag är det som sagt prov i stan och jag ska göra en hemexamination i PH också, den ska jag försöka göra klart på måndagkväll förhoppningsvis.


jennifer, jag och kevin i "spindel-gungan"


Efter jobbet idag kom Jessica och Henrik och hämtade upp mig, sedan följde de med hem till oss ett tag innan de åkte vidare hem till Arbrå. Efter det klädde vi på oss och knallade iväg till lekparken och lekte och busade en stund. Sedan ner till affären för att inhandla dagens middag och lite vattenfärger. Sen satt jag, Kevin och Jennifer och målade en stund tills middagen var klart. Efter middagen satte vi oss på vardagsrumsgolvet och byggde lego tills det var dags för Kevin att krypa ner i sängen. Nu ligger Jennifer inne i sitt (soon to be) sovrum och kollar på Melodifestivalen medan jag och Anders sitter här i vardagsrummet och glor på Youtube.

Imorgon är det tvättstugan hela dagen som gäller. Men vi ska väl förhoppningsvis hinna med lite skoj och bus också :)

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer