måndag 9 mars 2009

Casual

Idag har jag haft båda mina killar hemma. Kevin har varit hemma eftersom han varit sjuk hela helgen och behövde en dag att vila upp sig på men någon vila har det inte varit, fullt ös hela dagen har det varit. Anders var hemma och tog vab eftersom jag skulle hinna med att plugga. Men plugga har det inte blivit allt för mycket av eftersom Anders också blivit sjuk under dagen. Men imorgon ska Kevin tillbaka till förskolan, får se hur det blir med Anders, just nu ser han inte så pigg ut min stackars älskling.

Eftersom det igår var 6 månader sedan vi träffades för första gången där i rökrummet på terminal 5 på arlanda så bestämde frågade jag Anders om vi skulle åka in till stan och äta middag vilket han tyckte lät som en bra idé. Så vi åkte in och skulle äta på Brandstation men de öppnade inte förrän 17 så då fick det bli pizzerian bredvid istället. Mätta och nöjda gick vi sedan ner på stan en stund för att promenera av lite av den där maten :P (önska går ju). In på H&M, hittade en ny väska, armband och ett halsband :) Sedan in på Gina Tricot och hittade 2 toppar. Sedan så blev det Birsta där Anders blev "tvungen" att köpa en ny mobil så nu är han som ett barn på julafton (sitter och leker med sin nya leksak). Precis när vi skulle åka hem kom jag på att jag faktiskt lovat mig själv att köpa ett par nya jeans eftersom jag har så dåligt med byxor. Hade sett ett par snygga på Gina Tricot förrut men på vägen dit så svängde vi in på Only/Veromoda och där hängde det ett par jeans som min fångade min blick på en gång, testade dem och stod där och speglade mig och visade Anders när en av butiksbiträdena gick förbi och frågade hur det gick. Så säger hon; "Du har storlek 26 va? Tänk på att de krymper en halv storlek". Storlek 26? Hallå, det hade inte ens jag innan jag fick Kevin, nej snarare 28 men den passen tackar jag för :) Så det blev iaf de byxorna då de var riktigt sköna.

Vi ligger nu i soffan och är riktigt nöjda med dagens inköp. Hoppas bara att vi alla kan bli friska nångång så det blir klart här hemma också.

Nu ska jag ta mig en frukt :)

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer