fredag 20 mars 2009

K som i Kitchen och så en fläskläpp

Produktivdag har det varit trots att energin inte varit på topp, men vill inte gå ut för hårt nu när man varit sjuk i 3 veckor. Kände dessutom av att jag håller på att få urinvägsinfektion så blev tvungen att inköpa ett par citroner så nu ska det drickas citronvatten innan det är dags att krypa ner i sängen.

Idag när älsklingen kom hem så hade han och Jona (det är SÅ SVÅRT att säga det när man själv heter Jonna hahaha) varit och hämtat ut virket till väggen som ska byggas i ungarnas rum :)
Sen var vi ner och hämtade lilleman på förskolan och där möttes vi av en inte allt för trevlig syn; en rejäl fläskläpp både uppe och nere. Det var någon som hade haft race med en bil och stupit ner i golvet och spräckt överläppen. Ja det såg inte roligt ut men han var pigg och glad och det är huvudsaken.

plutten med fläskläpp

Sen hem och stoppa i lilleman lite middag, sedan satte vi oss ner och jag kände mig otroligt rastlös och då kom Anders med bästa idéen; Vi åker till Birsta! Han behövde tydligen en massa grejer för att kunna börja med väggen så då packade vi oss in i bilen och drog dit.
Först in på BT för Anders skulle ha nåt därifrån, sen in på CO och köpte lite annat som Anders skulle ha + fler av våra nya kaffemuggar och sen åkte vi ner på Birsta city. Där köpte jag en "planetpolare" till Kevin på Åhléns och sedan tog vi en sväng in på H&M där jag hittade en pikétröja till honom och även en ny eyeliner till mig från MaxFactor :) (behövligt kan jag lova, har snålat länge på min sista från MaryKay.

kevins nya piké rån H&M




mitt hemmagjorda "K" som står så fint på tavellisten i köket. Här ser ni även våra nya koppar från CO :)

Nu ska vi slänga oss på soffan en stund innan det är dags att krypa till kojs.

jonna

2 kommentarer:

  1. Vilka tjusiga koppar. De var ruggigt lika filippa k's muggar. Kanske smartare att köpa ett gäng på CO då så slipper man vara så rädd om dem :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst är de? mycket mycket billigare är de kan jag lova. 10kr/st kostar de bara så nu har vi handlat på oss 12 stycken :) Men jag ska köpa Marimekko-koppar sen när jag har lite mer pengar, för de är bara föööör fina hihi.

    SvaraRadera

Kommentarer