fredag 13 mars 2009

Helg igen

Nu är det helg igen..

Jessica och Henrik har varit här idag och det var riktigt kul att de kom. Kände verkligen hur mycket jag saknat dem då. Saknar mamma också.. och pappa så klart som jag inte träffat på över 3 månader nu.
Saknar även Emma väldigt mycket, speciellt efter att vi pratat i telefon igår. Det blev ett långt samtal men kändes som vi kunnat suttit i timtal och pratat om allt.
Ja det är många som jag saknar....

Imorgon är det jobb som gäller igen, dock bara 4 timmar men eftersom jag varit konstant sjuk i 2 veckor så känns det som att det räcker gott och väl faktiskt. Sedan skulle Jessica och Henrik svänga förbi innan de åker hem till Arbrå imorgon igen.
Söndag är det tvättdag. Har bokat upp hela dagen i båda tvättstugorna så nu ska all tvätt bort (äntligen!).

Måndag nästa vecka är det prov i Redovisning och beskattning så då blir det en tripp in till stan. Eftersom Anders också ska in till stan då så blir det väl antagligen en lunch där efter att vi är klara med våra respektive saker.
Tisdag blir det plugg på hemmaplan och på onsdag ska jag på möte hos studievägledaren. Letade rätt på alla mina betyg idag eftersom jag måste ha med dem på mötet. Mina "bra" betyg överväger iaf mina "dåliga". Jag har alltså fler VG och MVG än vad jag har G och det känns ju bra. Men är lite arg på mig själv inom vissa ämnen där jag vet att jag kunnat få mycket bättre betyg än vad jag fått.. men jag kan alltid göra en prövning på dessa ämnen någon gång om jag vill. Hur som haver så har jag iaf räknat ut att jag antagligen bara behöver plugga en termin till efter denna för att få mitt slutbetyg. Det känns skönt för då vet jag att det alternativet finns inför hösten. Sedan till våren blir det väl antagligen att söka till mittuniversitetet om jag inte hittar ett jobb innan dess men med dessa tider så lär man väl inte ha så höga förhoppningar om det.

Nu ska jag bara dega på soffan. Har en konstig känsla inom mig som inte riktigt vill ge med sig. Men man har sådana dagar ibland.

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer