fredag 16 september 2011

Helgpyssel

Satt och funderade lite på vad man skulle kunna tänka göra sig för helgpyssel denna gång och jag kom att tänka på att jag skulle vilja göra nya vimplar till pojkrummet. Det är ett lätt pyssel som inte tar allt för lång tid att göra och som dessutom inte kostar så många kronor när man redan har det mesta hemma. Skulle kanske behöva ta en snabbtitt in på Ikea och inhandla lite stuvbitar av lite färggranna tyger bara. Jag har dessutom kvar mitt lapptäcke som jag påbörjade förra året, men tyvärr så tror jag inte att jag har tillräckligt med tyg för att slutföra det. Så då funderar jag istället på att påbörja ett nytt. Det är nämligen (rent ut sagt) skitkul att göra lapptäcke, tycker jag iaf :-) Jag har ju som plan att göra ett lapptäcke till Kevin av hans t-shirts och bodys som han hade när han var liten. Jag tycker det är ett roligt sätt att spara hans kläder på och som dessutom får ett helt nytt användningsområde. Det lapptäcket kan han ha kvar och kanske använda som filt till hans barn i framtiden. Åh nu vart jag väldigt sugen på att påbörja detta! Ska ändå upp i förrådet idag efter mitt coachmöte så kanske skulle passa på att leta upp alla bebiskläder och börja förbereda lapptäcket redan idag! Perfekt sätt att inleda helgen ;-)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer