onsdag 7 september 2011

Kevin


Idag har min älskade son namnsdag för första gången (vad jag vet har inte Kevin funnits i den svenska almenackan tidigare). Så detta måste ju så klart firas :-) Han fick öppna sin namnsdags-present igår kväll eftersom det kan vara lite svårt att hinna med sånt på mornarna här hemma. Presenten innehöll så klart Lego, för det älskar han ju! Så idag när han kommer hem från förskolan ska han få bygga ihop den.
Denna information finns om namnet "Kevin";

Fatima och Kevin är årets namn 2011, dels för att båda nu har kommit in i almanackans namnlängd, dels för att de på olika sätt representerar påverkan utifrån av namnbeståndet i Sverige.
Kevin är ett mansnamn av engelskt ursprung. Kevin kommer av det iriska namnet Caoimhin, som ordagrant betyder ’vacker vid födelsen’.

Varför valde vi att vår son skulle heta just Kevin?
När han fortfarande låg i min mage så pratade jag och hans pappa ganska mycket om namn. Jag hade en massa olika alternativ, men just namnet Kevin stog högst upp på listan strax ovanför namnet Oliver. Kevin var det namn vi kom överrens om att han skulle få heta om det blev en pojke. Dessutom passade det bättre med de två andranamn vi redan bestämt att han skulle få heta, nämligen "Karl" och "Christer". Så det blev en Karl Kevin Christer som kom till oss.

Grattis min älskade son Kevin på din namnsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer