lördag 3 september 2011

Barnledigt

Jag och T har haft lite barnledigt här hemma. Det känns konstigt måste jag säga, tomt och tyst. Men imorgon blir det full fart igen när alla 3 barn kommer hem :-) Jag ska hämta min skrutt i Tönnebro imorgon på dan, saknar honom väldans mycket just nu. Men måste erkänna att det har varit rätt skönt att slippa vakna till barn-tv och att äntligen få sova ut! Jag vaknade halv tio imorse, kors i taket alltså! Jag brukar aldrig sova så länge :-P

Men jag måste få beklaga mig lite nu också; Jag HATAR trafiken i Stockholm!!! I torsdags när jag skulle ner och lämna Kevin hos sin pappa så satt jag fast i bilkö i totalt 4 timmar. Gaaah! Man kan ju bli tokig för mindre kan jag lova. Men torsdagen var rätt okej ändå, träffade en massa fina människor som jag sällan träffar annars. Jag hade bestämt träff med Peter och Jenny på Babyproffsen så jag äntligen fick se deras lilla skrutt som hunnit bli 4 veckor. Väldans söt liten kille det där! Träffade också på min kusins tjej, Malin (som jag var till mammabloggalan med) och hennes son Ludde (Kevins syssling) på Gränby :-) Tog även en "fika" på Burger King med min gamla vapendragare Maria. Jag var in på Biltema och kramade om Camilla och sist men inte minst fick jag en sen middag hos Emma & Rasmus. Hann mysa lite med Ronja innan det var dags för mig att åka hem. Men jag kom inte hela vägen tyvärr. Pga att tiden drog iväg så mycket när jag satt i bilkö hade jag hunnit bli läskigt trött vilket resulterade i att jag inte alls orkade köra hela vägen. Så jag övernattade hos mina härliga "svärföräldrar" i Losjö istället :-)

Igår, min och T's första barnlediga dag sen vi träffades så passade vi på att grilla med T's bror med familj. Det var väldigt trevligt och jag fick bebismysa lite med deras lilla pluttfia. Idag har vi varit lite överallt, gjort sånt som vi tycker om; gå på stan hand i hand, gå på loppis och ta en tur på Ikea. Nu pysslar vi på hemma så jag ska sluta skriva och gå och hjälpa T istället :-P

Hoppas alla har en trevlig helg.

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer