söndag 11 september 2011

Losjö

Lilleman inspekterar vattnet
Härlig utsikt över vattnet från grillplatsen
Vi har haft en mycket härlig helg i Losjö hos T's föräldrar.
Lördagen startade vi med en skogspromenad med barnen, med blandad förtjusning. Lilleman älskar att vara ute i skog och mark så han tyckte det var väldigt kul :-) Vi letade upp grillpinnar och när vi tog oss tillbaka från skogen stod det korvgrillning på schemat. Ungarna var jätteduktiga på att grilla sina egna korvar på pinne och lekte för fullt medan vi satt och njöt av sensommar-solen.

Efter våran lätta korv-lunch åkte vi på loppis i Söderhamn, utan att göra några fynd. När vi kom tillbaka spelade vi lite fotboll och fortsatte att njuta av solen och åt sedan en mycket god grillad middag utomhus. På kvällen tog jag, T och hans mamma en långpromenad längs en grusväg. Jag hittade lite kantareller som "svärföräldrarna" får äta upp :-)

Imorse när vi vaknade sa lilleman direkt; "mamma, jag har feber", och mycket riktigt. Han var kokhet och jättehängig. Så det blev inget kalas för oss idag när vi kom hem från Losjö, utan vi myser på här hemma i soffan. Kevin sover här bredvid mig nu och har gjort det den senaste timmen. Han åt iaf lunch så det känns bra. 39,5 grader i feber hade han mitt på dagen, mammars stackars skrutt :-( Hoppas han är piggare imorgon!

Idag återstår handling inför veckan och ikväll ska vi nog tända en brasa och mysa lite innan det är dags för en ny vecka.
Det är mysigt i Losjö :)

Korvgrillning
Jag njuter i solen
Min fina T :-)
Jag och Kevin stod i mål
Kevin sparkar boll, jag och "farfar" hejar på :-)


Hoppas alla haft en minst lika trevlig helg som oss.
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer