tisdag 6 september 2011

Morgonstund

Det är alldeles tyst, det enda jag hör är vattnet som droppar från taket ner på balkongräcket. Barnen är på förskolan och gubben är på jobbet. Jag njuter av tystnaden... och funderar lite på vad jag ska försöka hinna med idag.

Igår tittade jag på det nya programmet på TV4 "Sveriges historia", fruktansvärt intressant måste jag säga. Men jag är ju en historie-nörd också :-P Det är ett program jag kommer fortsätta att följa. Väldigt kul att få höra lite nya saker som jag missat under historielektionerna i skolan. Sen är det ju aldrig fel att få vissa år upprepade ett par gånger, för sånt är jag duktig på att glömma bort, hehe.

Men nu tror jag ändå att det är dags att starta dagen; äta lite frukost och ta en varm skön dusch som kanske hjälper mot höstrusket där ute. Tur att jag hann klippa gräsmattan igår innan det började regna iaf. Hua.. regn är inge kul.

Önskar alla en trevlig tisdag!

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer