tisdag 6 april 2010

Nej nu får det fasiken vara nog!


Det jag de senaste 3 åren har kämpat med är min vikt. Efter graviditeten med Kevin (där vågen slutade på +33 kg) har jag haft svårt att hålla min vikt stabil. På inskrivningen på mvc, när jag var i v.12 (ungefär) stod vågen på 52 kilo. Det var kanske lite väl lite men runt 55 vill jag väga.
Sommaren 08 var jag nere på 56 kilo. Men sedan när jag träffade Anders kom de där samblans sambokilona och tyngde ner min kropp. Nu väger jag strax över 60 kg och det är så jäkla svårt att komma ner till 55 kg igen! Jag måste nog ta tag med hårdhandskarna.. det är ju så få kilon som ska bort så det borde vara avklarat på 2 månader och 2 månader är inte en lång tid att stå emot; läsk, godis, fel mat osv. 60 dagar bara! Hallå, det ska jag fixa!

Om jag ser på datumet idag, 6 april så borde jag vara nere på mina 55 kg lagom tills jag ska öppna min butik (vilket är beräknat till den 12 juni). Det skulle vara extra roligt att ha uppnåt det målet när jag samtidigt uppnår mitt livs största dröm.

Jag ska nog satsa på det.. 60 dagar utan läsk, godis och fet (fel fet) mat. Jag ska självklart försöka klämma in lite extra motion osv. men det är svårt nu när jag jobbar och pluggar heltid samtidigt.

Jag började iaf mina 60 dagar på ett bra sätt; hemmagjord sallad med gurka, tomat, avokado, isbergssallad, röd lök, majs och tonfisk. Mums! Det blir samma sak till middag, men det gör mig ingenting för jag älskar min hemmalagade sallad :)

Önska mig lycka till ;)

1 kommentar:

  1. Lycka till!! Gillar verkligen att läsa din blogg. Du verkar vara så himla flitig med allt, och grattis till företaget du ska starta! Kul :D Ha det bra/ M85

    SvaraRadera

Kommentarer