tisdag 27 april 2010

Produktiv

rasmus & emma i fredagskväll innan vi gick ut och åt kinamat på Dragon palace :)


Idag har det varit en ganska produktiv morgon... eller nja.. det beror väl på hur man ser på saker och ting :-P Jag har iaf hunnit med en promenad med hunden, postat brevet till ALMI (äntligen!!) och gjort klart en historiauppgift :) Men när jag tänker på allt annat jag ska hinnas med idag känns tiden så knapp:

- diska
- laga middag
- slipa våran utemöbel + måla en första runda
- läsa ett häfte till min c-uppsats
- storhandla
- göra matschema för ett tag framöver
- måla en andra runda på våran utemöbel
- börja på ännu en historiauppgift

Ja det var väl allt tror jag. Det är tur att Anders är hemma idag och tar hand om Kevin, annars skulle jag verkligen inte hinna med mig. Lilleman blev som sagt sjuk igår så jag fick hämta honom från förskolan. Hela eftermiddagen igår så hängde han runt halsen på mig men så fort Anders kom hem var det glada miner igen :) Pappas kille de där, hehe.
Idag är han pigg trots hosta och snor som rinner. Just nu springer han runt i vardagsrummet och hallen och kör sin lastbil på golvet. Han ska nog få gå ut och cykla en stund idag också. Lite frisk luft är bra :) Är han piggare ännu mot kvällen och imorgonbitti blir det nog tillbaka till förskolan igen. Han är nämligen feberfri idag så det är bara snoret och hostan som finns kvar och sånt lär ju sitta kvar ett tag som vanligt.

Jag hoppas att ni alla har en toppen tisdag och får en chans att njuta av lite solsken. Jag ska försöja hinna med det en stund iaf...

Trevlig Tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer