fredag 4 juni 2010

Äntligen helg!

Nu är det fredag och jag tänker göra helg alldeles strax. Fast helgen blir inte långvarig, eller inte min ledighet iaf, eftersom jag ska ner till butiken imorgon igen. Men imorgon blir det lite extra roligt för mina vänner Sabrina och Anso ska komma hit då :) Kul att få lite inredningsintresserade vänner hit. De ska vara mina smakråd för dagen.

Men nu ska jag som sagt göra helg, svänga förbi Ica och köpa nåt gott till fredagsmyset sedan bär det av hemmåt. Ikväll blir det bara mys med min älskling för idag är första fredagen på 5 veckor som jag har honom hemma på kvällen. Underbart! Längtar tills jag får krypa ner och somna i hans famn. Man uppskattar det extra mycket nu när han jobbar ständig natt.

Hur som helst. Det har hänt mycket i butiken idag kan jag lova. Nu börjar det se klart ut (harkel harkel). På söndag blir det ännu en tripp till Birsta för att handla in lite grejer till den mysiga barnhörnan jag tänkt ha här i butiken. Känns som det behövs något för barnen att sysselsätta sig med medan föräldrarna tittar runt bland alla saker :) Sedan ger det lite liv till butiken också, så att det ser lite "bebott" ut och mer "hemmakänsla" över det hela. Det saknar jag ofta i många butiker. Det ser så kalt och trist ut. Bara en massa saker uppradade. Då blir det svårt att tänka sig in produkterna i sitt egna hem. Men jag har inte hunnit fixa så mycket "miljö" ännu, men det kommer bli mera längre fram.

Kan ni förstå att om EN vecka öppnar jag dörrarna för kunderna?! Åh vad roligt det ska bli. Hoppas svärmor hinner krya på sig bara så att hon kan närvara. Hon har ju faktiskt kommit med många idéer längs vägen så jag vill gärna att hon ska vara här på öppningen :)

Men nu ska jag dra iväg. Ha en trevlig fredagskväll allihopa.

På återseende!

1 kommentar:

  1. Kanske jag som har missat det men står inte vilken tid du öppnar den 12 juni? bara öppetiderna efter 12 juni.

    förövrigt så önskar jag dej lycka till med butiken och hoppas den blir lika bra som din blogg,fast jag saknar bilden på disken som du skulle ta ;-)

    SvaraRadera

Kommentarer