lördag 5 juni 2010

Nu

En liten Jonna

Nu sitter man här i butiken och kan inte riktigt förstå att jag öppnar om endast en vecka. Nervositeten har börjat komma lite smått men mest av allt är jag förväntansfull och längtar. Jag kan inte förstå att jag har fått chansen att uppfylla en av mina största drömmar. "Öppna en butik" var ju bara något man snackade om. Jag minns mycket väl att jag och Maria pratade om det när vi gick på gymnasiet, om hur kul det skulle vara att få ha något eget på det sättet. Nu sitter jag här och ska verkligen göra det! Helt jäkla otroligt rent ut sagt :)

Men är det inte det livet egentligen går ut på? Att uppfylla sina drömmar, sträva efter sådant man vill göra? Jag tror att det är sådant som bidrar till att man får ett lyckligt liv och ett liv man kan se tillbaka på när man är gammal och le. Jag behöver aldrig säga; "åh vad jag önskar att jag hade öppnat en butik någon gång i mitt liv". Nu får jag istället säga; "jag vågade faktiskt ta det steget och öppna en butik. Det viktiga var inte om jag tjänade en massa pengar utan att jag gjorde det som jag drömde om". Vem vet vad nästa steget i livet är men jag lever i nuet och i detta nuet är jag lyckligare än vad jag någonsin har varit. Inte bara för att jag får öppna min efterlängtade butik utan för att jag känner att jag lever för första gången på länge :) Jag är inte bara en mamma, eller någons sambo, eller någons dotter, någons syster, någons vän eller någons något. Jag är jag och jag älskar det.

Jag hoppas att fler får möjligheten att uppfylla sina drömmar och känna sig så levande som jag gör i nuet.

Tro på dig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer