fredag 18 juni 2010

Sömnproblem


Fick ett mess strax efter kl.5 och nu kan jag inte somna om. Men det gör inget.. har ju iaf sovit 6 timmar :) Det finns andra som inte fått sova lika mycket under natten så det känns inte som om jag ska klaga.

Ringde Anders och han var på väg hem. Trevligt, då får jag lite sällskap vid frukostbordet :) Sista dagen som barnfria idag, ikväll kommer nämligen Jennifer. Det har varit ett par härliga dagar, vi behövde andas ut lite kände vi. Nu har vi nya krafter och då blir det roligare för barnen.
Men jag önskar att min skrutt skulle komma hem idag! Jag saknar honom så mycket att det gör ont, fysiskt ont i hjärtat gör det :'( Men jag vet att han behöver spendera tid med Christer och för lillemans skull så håller jag ut. Kevins behov går alltid först.

Jag hoppas jag blir "moster" idaaaaaag, för jag har nämligen sagt att lilleskrutt ska komma IDAG! Så kom igen nu kompis, upp och spring. Gå i trappor osv så h*n får lite fart så vi alla slipper vänta nå mer :)

Jag kan inte förstå att två av mina allra bästa vänner ska bli föräldrar (kanske idag). En liten fjunig bebis kommer till världen och smälter alla hjärtan på en och samma gång; mor-och farföräldrar, mostrar, morbröder, farbröder, kusiner, vänner, sjukhuspersonal osv.

Det känns nästan som igår när jag och Emma satt hemma på Fasanvägen på deras eller våran trapp utanför dörren. Vi kastade småstenar upp i luften och lät dem landa på våra handryggar; "hur många barn ska du få?" frågade vi varandra medans vi räknade alla tiotal stenar som låg där i våra händer. Jag minns hur vi lekte i husvagnen och sov där på somrarna, hur vi sprang på stigen upp till lekplatsen. Vi skrattade, stojade och hade det riktigt riktigt bra.

Att ha en vän som Emma är få förunnat. En som följt en genom livet från första stund utan att aldrig vända ryggen till. Jag kunde inte vara gladare över att hon ska bli mamma (idag!!! helst).

Nu ska jag pussa lite på min fina sambo som precis kom hem.

Hoppas alla får en underbar dag!
Det kommer jag absolut ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer