torsdag 15 december 2011

(igår) Lilleman sitter vid köksbordet och spelar Bolibompa på min bärbara.
Världens sötaste datornörd :-)

Lilleman mådde mycket bättre igår men idag blev det ett bakslag igen när han imorse vaknade kl.4 med 39,5 graders feber :-( Stackars liten. Men med lite alvedon somnade han om och sov till kl.7. Snart ska jag ge honom lite hostmedicin så hoppas jag på att den nedrans rethostan han har ger med sig lite.

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på faktiskt. Han är ju så himla rastlös nu när han varit hemma från förskolan i två veckor :-/ men samtidigt inte tillräckligt pigg för några rejälare sysselsättningar. I detta nu sitter han här bredvid mig vid köksbordet och spelar på sitt "handspel". Han skrattar och skojar så han är på gott humör trots febern och hostan, skönt.

Jag har iaf ätit en riktigt julfrukost idag. Julskinka med start spenap på Wasa julknäcke :-) Mums vad gott! Igår när jag var och handlade kunde jag inte låta bli längre, var bara tvungen att stoppa ner en julskinka i korgen och sedan hem för att griljera den. Hade dock inte tålamod att vänta tills den svalnat utan åt en julskinkssmörgår efter middagen, men den smakade inge vidare då. Men idag var det något helt annat kan jag lova ;-)

Nu ska jag ge lilleman hans medicin. Vi lullar på här hemma i pyjamas och raggsockor, mys!

Önskar alla en härlig torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer