måndag 19 december 2011


Tillbaka till vardagen igen efter en veckas vab. Det blir till att ta fram Excel-boken och gå igenom lite övningar. På tal om skolan så hoppas jag verkligen att vi får svar på tentorna snart så man vet om man kan slappna av under julen eller om man måste plugga...

I övrigt är det sånt där hemmafix som gäller idag för mig. Tvättmaskinen går på högvarv (som vanligt) och jag ska ta och byta sängkläder i ungarnas sängar. Alltid lika spännande vardagsliv man lever :-P

För övrigt så kommer det här bli en påfrestande vecka tror jag. Jag och T har gjort en deal som ser ut som så att ingen av oss får äta nå gotta eller dricka nån läsk förrän på julafton. Jag är en sucker för coca cola (always) och han är en sucker för gotta (chips, godis - you name it). Så nu kände vi att det var dags att försöka ta oss an våra dåliga vanor och göra nåt åt detta. Det känns som att det kommer bli lite extra påfrestande så här veckan innan jul, men there's no time as the present ;-) Jag behöver verkligen göra något åt mitt cola-beroende (ja mamma jag veeeet) så ni hör kanske ett nyårslöfte hänga i luften ;-) Jag vet ju hur det brukar bli med de där nedrans löfterna, ingen idé att göra några för det är sällan man håller dem. MEN jag tänker att har jag lyckats vara rökfri i över ett år nu så borde jag verkligen kunna sluta med att dricka coca cola också... fast sluta behöver jag väl kanske inte göra men minska ner, drastiskt, till endast lördagar kanske? Aja, det återstår att se hur det går. Jag tror min T kan stötta mig rätt bra så det fixar sig nog :-)

Nu plugga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer