söndag 4 december 2011

Oh my...
Tiden går fort... på gott och ont.
Gott: desto snabbare dagarna går desto snabbare får jag hem min lilla skrutt igen som är hos sin pappa enda till nästa söndag :-(
Ont: Tentadagen närmar sig med stormsteg och jag känner mig inte ens i närheten av redo för den trots att jag spenderat en nedrans massa timmar med att plugga.

Idag har jag pluggat en stund på förmiddagen, men nu är T och lämnar stora och lilla L hos sin mamma och när han kommer tillbaka ska vi fara iväg och handla julklappar. Det är några kvar på listan att pricka av men det är förhoppningsvis snabbt avklarat. För sedan måste jag hem och fortsätta plugga igen.

När tentan är avklarad på tisdag har jag en låååång to-do-list som jag måste börja pricka av ifrån. Det är många saker som har fått ställts åt sidan för studierna de senaste veckorna. Bl.a behöver hemmet lite omtanke och kärlek, jag är inte klar med julpyntet ännu, jag ska baka lussekatter, jag ska slå in julklappar, jag ska hälsa på lite vänner som jag inte hunnit med senaste tiden och jag behöver även ge mig själv lite kärlek och omtanke. Ett par dagar utan stress skulle jag verkligen behöva just nu...

Så det är full fart hos Jonna kan jag lova.

Men nu ska jag gå och klä på mig och ge mig ut i julklappsjakten med min gubbe.

Hoppas alla har det bra och slipper stressa så in i norden :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer