fredag 16 december 2011


Kärlek! Ett konstigt begrepp som inte alltid är så lätt att beskriva.. Jag har upplevt många olika slag av kärlek, både på gott och ont. Jag har varit farligt förälskad, jag har upplevt besvarad och icke besvarad kärlek, jag har känt gränslös kärlek och jag har förlorat kärlek och vunnit kärlek. Men oavsett vad för slagt kärlek det har varit så är det dock ändå kärlek. Vissa påminns man om dagligen, andra mer sällan, men den finns alltid där i någon form varje dag. Vad skulle livet vara utan kärlek?

Den största kärleken, den som aldrig går att förlora eller som aldrig kommer försvinna är så klart kärleken till min älskade son. Den är gränslös och evig.

Kärleken kan få en att göra dumma saker, men den kan även vara det som får en på rätt spår. Kärleken kan få en att må dåligt men samtidigt är det den som gör att man mår som bäst. Kärleken är det viktigaste inslaget i ens liv, den man kommer leva med hela sitt liv.

Jag tror den svåraste och den mest komplicerade kärleken är den till sig själv. Varför har många så svårt att älska sig själva? Man kan älska pojkvänner/flickvänner som i slutändan sårar en så djupt att man inte tror att man ska kunna fortsätta utan deras kärlek, men man kan inte älska sig själv som ändå man aldrig kommer att förlora. Visst är det konstigt?

I mitt liv känner jag mig välsignad för jag har så otroligt mycket kärlek som får mig att må så himla bra. Visst kan den svaja ibland men i slutändan så vet jag att den gör mig lycklig. Jag kan tacka mina föräldrar, min familj, min son, mina vänner, mina husdjur (även de som lämnat jordlivet skänker mig fortfarande kärlek när jag tänker på dem) och min sambo. Det är alla dessa som funnits här och stöttat mig i svåra tider, skrattat med mig i bra tider och älskat när man behöver det som mest och kanske förtjänat det som minst.

Kärleken är inte alltid lätt och ibland kanske man avskyr den och aldrig mer vill ha med den att göra. Men i slutändan (ja här kommer klyschan) så övervinner kärleken allt (oavsett i vilken form den kommer).

Så glöm inte att älska i juletiderna som är och även, så klart, resten av året ;-)

En stor julkram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer