onsdag 14 december 2011




Igår pyntade barnen granen, och den fick säkerligen ett säreget utseende :-) Men den lyser så mysigt nere i gillestugan/biorummet. Igår var ju lilleman verkligen inge kry men idag när han vaknade var febern nere på 37,7 och han verkar mycket piggare. Underbart! Så nu ska vi göra oss i ordning och så ska han följa med mig till skolan för att hämta boken jag behöver för att kunna plugga in det jag missar nu när jag är hemma med honom. Vi blir nog hemma resten av veckan så han verkligen piggar på sig och orkar med förskolan nästa vecka istället. Det är bättre så tycker jag än att man ska skicka dem dit när de är feberfria men fortfarande inte hunnit återhämta sig, det innebär ju att risken för nya sjukdomar blir mycket större och dessutom kan andra barn bli sjuka i onödan. Synd att inte alla föräldrar tänker likadant för då skulle det garanterat vara mindre sjuka barn på förskolan.

Hur som haver. Efter skolan vet jag inte riktigt vad jag och lilleman ska hitta på. Funderar på om vi ska titta på nån film och kanske leta fram pärlorna och göra lite halsband, det gillar ju lilleman. Ja vi håller oss säkert sysselsätta resten av dagen :-)

Men nu ska jag göra mig i ordning så kan komma iväg. Väglaget är inte det bästa idag så det gäller att ta det lugnt.

Önskar alla en trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer