måndag 5 december 2011

När det är ont om tid, t.ex när man är småbarnsförälder som pluggar heltid och samtidigt ska hinna med vardagslivet så kan det verkligen vara svårt att finna tid till träning. Bästa alternativet om man inte har tid för gym och inte kan ta sig iväg pga att barnen sover eller liknande är att träna på hemmaplan. Kanske inte så inspirerande alla gånger, men dock väldigt nyttigt så klart. Jag tycker det är skönt att träna hemma, jag behöver inte ta mig iväg nånstans och kan göra det precis när det faller mig in.

I mitt "hemmagym" finns en crosstrainer, som jag lånat av pappsen, lite småsaker som hopprep osv, och så mitt senaste tillskott; en sandsäck. Sandsäcken har tyvärr inte blivit upphängd ännu men den ska ta plats i källaren under dagen förhoppningsvis. Sen jäklar kan jag gå lös på den hur mycket jag vill. Bra för aggressionerna också ;-) haha. Stadium har ett mycket bra pris -> 499:- för sandsäck (15 kg) och handskar (finns i stl. S, M, L).

Idag är tanken att jag ska plugga inför logistiktentan som infaller imorgon. Problemet ligger i att jag är totalt oinspirerad till att läsa en enda rad till. Den kvantitativa logistiken har jag lagt ner en massa massa tid på så där kan jag nog inte göra så mycket mer än vad jag redan gjort, men däremot så skulle jag verkligen behöva läsa i logistikboken och plugga på instuderingsfrågorna... men men... det känns tungt nu. Dessutom har jag möte på onsdag som jag behöver fixa lite inför men finner inte tiden till det. Imorgon försvinner hela dagen eftersom tentan sträcker sig från 08.30 till 16.00. Ja, vad gör man? Svar: Bryter ihop och kommer igen! Det är det enda man kan göra för helskotta att jag ger mig, ALDRIG!

Så nu blir det lite frukost i magen sedan ska jag sätta mig och läsa, läsa och läsa tills ögonen går i kors :-)

Hoppas alla får en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer