tisdag 13 december 2011

Pussel är en bra sysselsättning när man är sjuk...

Trött blir man när febern är hög och halsen gör ont.

Kevin bestämde att vårat pepparkakshus skulle ha ett hjärta på taket :-)
Lilleman är verkligen inge kry idag. Mycket värre än igår :( Imorse när han vaknade hade han väldigt tungt att andas, rosslig i halsen och hög feber, så vi åkte iväg till vårdcentralen och träffade doktorn. Det resulterade i att hans astmamedicin (mot förkylningsastman) blev förnyad och så fick han Mollipect (bästa slemlösande medicinen jag någonsin provat kan jag lova). Men tyvärr så har inte medicinen hjälpt så mycket. Han har varit jättehängig hela dagen och det är först nu på eftermiddagen som alvedonen gjorde lite verkan och han orkade vara med och klä granen med Stora och lilla L.

Annars har det inte hänt mycket här hemma. Jag och lilleman tittade på Lucia på tv'n imorse och mös i soffan. Sen har vi lagt pussel och spelat Cars 2 en stund. Hoppas han blir bättre snart mitt lilla hjärta. Det är så fruktansvärt jobbigt när ens barn är sjukt.. det värker i mamma-hjärtat :-(

Ja imorgon blir det ju ingen skola för mig, antagligen blir det nog ingen skola på hela veckan om det inte vänder för Kevin väldigt fort. Jag är iaf inställd på att jag ska få vara hemma resten av veckan. Om lilleman orkar imorgon ska jag iaf till skolan och hämta kurslitteraturen så kanske jag hinner göra lite grann under de här dagarna.

Men nu vill barnen att jag ska knäppa kort på granen som de klätt :-) Så jag får väl ta och göra det.

Hoppas alla ni andra är friska och att alla haft en mysig Lucia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer