tisdag 22 september 2009

Be my baby

Lilleman har fått en ny pyjamas idag och han var väldigt nöjd med den. Han brukar vanligtvis bara sova i blöja och kalsonger men nu när det börjar gå mot kallare tider kan det vara skönt att ha en pyjamas att mysa i.

Min dag har bara bestått av studier, som vanligt numera. Känner inte att jag hinner med något annat överhuvudtaget. Men på söndag ska jag totalt koppla bort allt vad skola heter och ha en riktigt mysig familjedag. Då ska vi åka upp på norra berget och grilla korv :) Hoppas vi får med oss lite trevligt sällskap också, då blir det extra roligt.

Idag när jag satt på en bänk i stan och inte riktigt kunde bestämma mig var jag skulle gå därnäst så kom det fram en tjej till mig och frågade om hon fick ställa några frågor. Självklart ställer man upp, det är ju roligt sånt där :) Hon pluggade till socionom (om jag minns rätt) och hon hade i uppgift att studera människor på stan, gissa sig till deras ålder och yrke bland annat och sedan gå fram och ställa dessa frågor till personerna. Hon gissade att jag var 29 år och student. Ja ett rätt iaf, hehe. Men att jag ser så "gammal" ut trodde jag dock inte. Men hon erkände att hon hade haft fel varje gång så hon insåg att hon inte var så bra på det där med att gissa :) Hur som haver, satt vi där på bänken och pratade en stund och det är verkligen roligt när man får kontakt på det där sättet med folk som man i annat fall aldrig skulle prata med. Så det förgyllde min eftermiddag på stan :)

Finns tyvärr inte så mycket annat att säga idag då min dag inte varit mer händelserik mer än detta ovan. Så jag får önska er en trevlig kväll så hörs vi av imorgon istället ;)

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer