fredag 4 september 2009

Plötsligt händer det

Som av en slump stod jag första dagen i skolan och tittade på en av tv-skärmarna som sitter uppe på väggen i korridoren mellan trapphuset och receptionen. Såg något om "Yrkesförarutbilning - kom på information 22 augusti". Hann tänka att det skulle verkligen vara något för Anders, sedan försvann bilden och något om spanskaundervisningen kom upp på skärmen. Tänkte inte så mycket mer på det...
Kom hem, åt middag, stuvade Kevin i säng. Jag och Anders stod på balkongen och pratade, som vi ofta gör. Han sa något om yrkesförarutbildningen han sökt via Arbetsförmedlingen och jag kom på det jag sett på tv-skärmen i skolan och nämnde det för honom. Vi kollade upp det via nätet, dagen efter ringde han skolan. Inga höga förväntningar, det var över 100 sökandes sa de och endast 12 platser. Några dagar senare blev han uppringd, han blev kallad på intervju, de hade kallat 30 stycken. Idag kom beslutet: Han kom med!!

GRATTIS ÄLSKLING!
Detta är du värd. Efter ha tjatat om denna utbildning från arbetsförmedlingen i 15 år tycker jag att det är en självklarhet att du ska få möjlighet till detta och ingen är gladare för din skull än jag. Älskar dig så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer