onsdag 2 september 2009

Pedant eller perfektionist?

Är det något jag verkligen vill ha hemma så är det ordning och reda.
Jag blir tokig om jag ska behöva springa runt och leta efter saker och ting, allt har sin plats och ser alla till att lägga tillbaka saken när man använt den så hittar man alltid den igen.


Det kan ibland vara svårt att hålla ordning och reda när man har barn.
Oftast blir det att man städar och fixar under dagen och på kvällen är det lika stor röra igen. Det kan vara lite frustrerande ibland, speciellt när man är lite pedantisk som jag är. Min kära sambo tycker inte att jag är pedantisk utan han kallar mig perfektionist (med glimten i ögat så klart). Vilket är värre.. jag skulle inte vilja kalla mig själv perfektionist men självklart vill jag ha ordning på sakerna. "Rätta till bland kuddarna, det ser för jävligt ut!!" (Repmånad).

Många kan tycka att det är lite komiskt att just jag är pedantisk med tanke på hur jag var när jag var liten (ja ni som känt mig lääänge vet ju hur det var med den saken) hehe.

Men nu ska jag sätta mig och plugga lite engelska innan hela familjen stormar in genom ytterdörren och det inte blir tyst igen förrän efter 21 ikväll.

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer