tisdag 29 september 2009

Vägskäl

En väg stäcker ut sig framför mig. Den är inte bredare än två meter och belagd med stora grova stenar. Det knastrar under mina skor när jag sakta går fram på den. Runt omkring mig ligger det en tät dimma, det enda jag kan se är de gräsbetäckta sidorna av vägen och endast några meter framför mig. Det enda som finns är vägen, alla mina tankar finns där och det enda jag undrar är var den för mig. Var är jag på väg? Enda riktningen som finns är att följa vägen framåt. En bit framför mig kan jag urskilja en vägkorsning, vägen svänger lite åt höger och lite åt vänster. I mitten av vägen står en trästolpe med två pilar åt varsitt håll. Det står ingenting på dem men jag vet vad de betyder. Det jag inte vet är vad som sker när jag valt en av dessa vägar, var för de mig? Vad finns längre bort på vägen?

Det är fortfarande en enda stor dimma runt omkring mig, kommer den någonsin klarna?


Det är inte alltid lätt att välja en riktning....

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer