fredag 3 april 2009

Barnfri men många järn i elden

Igår var vi alltså ner till Gävle och lämnade av plutten. Han var väldigt reserverad mot Christer till en början, inte konstigt när det var 1½ månad sen de sågs sist, men när det väl släppte ville han inte släppa taget om honom. Så det kändes riktigt skönt att det gick så bra ändå trots den långa tid som gått sen sist Kevin var hos Christer.
Efter vi lämnat av Kevin var det vara att vända och åka hemmåt igen. Väl hemma i Kvissle handlade vi lite mat och hämtade sedan upp Jennifer hos farmor. Efter det fick jag för mig att jag behövde åka ut till Birsta och min underbara älskling ställde upp på det. Tänk vad underbart det är med en privatchaffis ;)
Väl ute i Birsta så knallade vi först in på Ikea och handlade lite småsaker som jag ska ha till Kevins rum, sedan blev det Clas Ohlson och Bauhaus innan vi åkte hem igen.

Sedan satt jag och pysslade någon timme, det är såå kul. Köpte dekorplast och nu är jag också körd i det som 99% av alla inredningsfreaks där ute :-P Här nedan kommer en bild på mitt allra första dekorplast-försök. Är ganska nöjd faktiskt. Jennifer ville att jag skulle fixa en text till henne också så får se om jag hinner med det idag.

Annars idag är det plugg som står på schemat. Hade helt missat att vi hade en hemexamination i RoB som ska in idag så min dag är räddad om man säger så. Ikväll däremot så ska jag och Anders börja plocka ut ur Kevins rum och förhoppningsvis är väggen klar från hans sida inom ett par dagar :)

Anders pik igår: "Älskling du är verkligen ett inredningsfreak som gör sånt här" när jag satt med saxen i högsta hugg och klippte ur bokstäver i dekorplasten.

Nu lite frukost i magen sedan plugg.



bild 1: kevin i bilen myser med "nalla"
bild 2: mitt försök med dekorplast, texten "beautiful" på hallspegeln (som inte fått sin rätta plats ännu). Ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliteten. Har förlagt min digitalkamera, tack och lov för min N95 :)
bild 3: minhembio-gubbe som förmodligen ska få stå i Kevins rum tillsammans med några kamrater.
bild 4: hmmm... vad ska detta bli måntro (för er som inte kan lista ut det så kommer det här en vink "Hayman Mini") dock har jag bara hängt upp den i min gren för att ta bild på den. Lite retro-galen just nu.

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer