fredag 24 april 2009

The Way You Are

De två översta bilderna är vad jag hade på mig igår och den nedersta bilden är vad jag glider runt i här hemma just nu. Det är varmt ute så ska man ut på balkongen duger det bra med shorts och linne :) Underbart!

Idag har jag hunnit färga håret och pluggat lite. Ska alldeles strax göra i ordning lite lunch innan jag fortsätter att plugga. Vet bara inte vad jag ska äta.. är ruskigt sugen på en kall sommarsallad men har inget hemma till det och kycklingen ligger i frysen :/ Det får helt enkelt bli rester från igår, ugnsstekt falukorv vilket också är gott så klart. Efter lunch och en stunds pluggande blir det promenad, idag är det 30-minuters lunchpromenad enligt schemat. Igår blev det en väldigt lång promenad. Hämtade Kevin på förskolan sen knallade vi först ner till macken sedan vidare ner till Kvissleby och handlade lite på Ica därefter bar det iväg hemmåt, upp för att tusen backar och jag kan lova att man var svettig när man kom hem. Här i "norr" så är det inte som hemma, plant överallt man går, knappt en backe, här är det kullar och backar överallt istället, men det är så klart bra för motionen ;-) hehe

På tal om igår så hjälpte gubben mig med att dra igenom slingorna i hättan så jag kunde bleka slingor, när vi höll på med det kom Mikaela över med blommor, choklad och trisslotter i present till mig :) Tack gumman!
När hon hade åkt iväg så sköljde jag ur håret, är inte hundra nöjd men gubben tyckte det var skitsnyggt och det är ju huvudsaken han tycker det :)
Senare på kvällen så kom Anders kompis Erik över och vi snackade skit och tittade på Kitchen nightmare innan han åkte hem. Sen stöp vi i säng helt utslagna.

I helgen är det jobb som gäller lördag och söndag. Så typiskt när det skulle bli toppen väder men men. Nästa helg är jag ledig och då ska jag njuuuta av värmen som förhoppningsvis kommit till Gimo då :)

Nej nu måste jag äta.. magen kurrar.
jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer