tisdag 14 april 2009

Dag nummer ett

Nystart!
Nu är det dags att starta om. Påsken är över nu och det är nu hög tid att börja på ny kula. Från och med idag kör jag stenhårt på att komma ner de sista kilona som jag tampats med ett tag.
Målet är 53 kilo vilket är ungefär 6 kilo bort efter de här dagarna när man "unnat" sig allt i mat- och godisväg. Planerna är att utesluta sådant som socker och utöka mer med motion.
På dagens schema står det 2 promenader. En långpromenad runt lunch-tid och sedan en kortare när det är dags att hämta Kevin på förskolan. Det blir så klart lättare nu när solen lyser och man känner sig piggare av ljuset.

Så nu kör vi!

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Gårdagen var lite stressig och jobbig. Tvättstugan på förmiddagen och sedan iväg och handla på coop i Nacksta. Jennifer klagade över att hon hade ont i örat så jag propsade på Anders att åka in med henne på en gång, och tur var väl det för hon hade fått öroninflammation. Sedan iväg till Anders bror Lars för att gratta hans äldsta dotter Evelina som fyllde 20 år, där blev det grillat till middag och sedan en utsökt tårta innan vi åkte hem igen med ungarna.
Jag och Anders varvade ner med ett varmt skönt bad innan vi kröp ner under täcket.

Förrutom promenader idag är det plugga som gäller. 2 stora uppgifter i RoB som ska in men sen är det bara det provet kvar som jag ska skriva så fort jag får chansen till det inne i stan. På fredag börjar en ny kurs och på söndag också, kvar är alltså Finansiering och kalkylering och sist men inte minst löneadministration. Programhantering är också kvar men det är inte så stressigt i den kursen så den fixar man samtidigt.

Så nu ska jag sätta mig med inlämningsuppgift 8 i RoB.

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer