onsdag 8 april 2009

Jag tror jag har problem...

... jag är rädd att jag börjar få ett problem, ett stort problem: ett shopping-problem. Det har blivit alldeles för mycket av detta den senaste tiden. Shopping, shopping och shopping. Det måste sluta ;-)

Idag när Anders hade kommit hem kände jag ett sånt enormt behov av lite egentid så jag bad Anders skjutsa ner mig på stan, med mig i handväskan hade jag min senaste pocketbok som jag vill ta mig igenom. Tanken var att jag skulle krypa ner i en fotölj på något café och läsa. Så jag knallade till "In" och upp på mitt nya favoritfik och satte mig längst in i ett hörn där det inte var en människa inom en 20 meters radie. Men så kom det två karlar och satte sig strax intill och innan jag visste ordet av det så satt där 8 personer från styrelsen av "In" och hade möte. Försökte frenetiskt att koncentrera mig på min bok men det gick inte att stänga ute ljudet från dem... Gav upp efter en liten stund och istället fick det bli fönstershopping till jag insåg att jag faktiskt skulle behöva kolla efter påsk-presenter till ungarna. Så fick det bli; en dagbok, ett örngott, 2 prydnadskuddar och en sjal till Jennifer. Kevin ska få en låda med duplo-lego (han älskar att bygga lego) och en cd-skiva med barnmusik, och sist men inte minst köpte jag present till min kära sambo men vad det paketet innehåller kan jag inte skriva här då det finns en risk att han går in och tjuvläser :-P

Dock köpte jag ingenting till mig själv så lite stolt över detta är jag. När Anders kom och hämtade upp mig i stan så ville han ut till Birsta för att köpa lite öl på systemet så då passade jag på att springa in på Ikea för att köpa anslagstavlor och lite annat småkraffs. Hoppas på att vi snart ska fixa till våra skrivbordshörnor i sovrummet så man kan få lite ordning och reda där.. längtar dock ännu mer tills att vi ska tapetsera där inne men det är det absolut sista som ska göras i lägenheten, allt annat går före. Vi måste ju även hitta tapeter till sovrummet och än har vi inte hittat något som vi tycker passar.

Nu på kvällskanten har jag hunnit diska undan, busat med plutten och vi fick även oväntat besök av min kära bonusdotter som ville komma hit redan idag istället för på fredag. Så nu är det fullt hus igen och det är härligt :-)
Inatt kommer vi nog få besök av tandfén :)


Godkväll.

jonna

1 kommentar:

  1. Hej!! Vill bara önska en glad påsk!! Hoppas allt är bra med dig och familjen. Kramar Frida

    SvaraRadera

Kommentarer