tisdag 13 oktober 2009

Ad astra per aspera

"Till stjärnorna genom svårigheter"

Ja svårigheter är det, minst sagt. Jag känner mig så frustrerad just nu för inget går som jag vill när det gäller studierna. Jag har kört fast trots att jag kämpar på hela tiden, sitter timme efter timme men det ger inget resultat just nu. Det är som att jag försöker ta mig ur kvicksand och desto mer jag kämpar desto värre blir det. Jag vill helst av allt bara pausa nu, trycka på stop för en liten stund så jag hinner komma ikapp med mina känslor. Det händer så mycket att jag inte riktigt vet hur jag ska förhålla mig till allt. Känslorna är så blandade och samtidigt som man ska handskas med dem har jag hela livet att leva samtidigt; barn, hem, skola osv...

Idag har jag fixat ihop min ansökan till Österlen. Väntar bara på svar från en av de jag hoppas på att ställa upp som referens. Kära gamla Johan ställde iaf upp, han kan man alltid räkna med :) Bästa chef jag någonsin haft! Sedan har jag frågat en lärare också, hoppas hon vill. Sen är allt klart och då är det bara att skicka in det och sedan måste man hålla tummarna så hårt att blodtillförseln stannar av. Jag vill inget annat än gå den kursen. Framtiden har svaren...

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite...

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer