tisdag 6 oktober 2009

Projekten



Det ena projektet har jag ju redan berättat om (boken alltså). Det andra projektet handlar om mig, mitt liv och mina mål. Jag har alltid kännt att jag hela tiden haft mer att ge även vad jag gjort tidigare.. Nu är det dags att bevisa det! Det låter kanske tråkigt för er andra men för mig är det en livsförändring enda ut i fingerspetsarna. Tanken är att jag hela tiden ska berätta om hur det går; motgångar som jag (förhoppningsvis) övervinner, mål jag når och hur det hela tiden känns längs vägen. Tanken är att detta ska bli en "coachbok" för andra, som de kan ha till hjälp när de vill förändra saker i sitt liv, eller bara bättra på vissa aspekter. För med tiden hoppas jag att jag lär mig en massa saker och i slutändan (efter ca 4-8 månader är det tänkt) vara en välmående, bättre version av mig själv.

Så vad är mina mål? Det är många... otroligt många.. alla kommer jag inte att gå in så djupt på, andra dyker upp lite smått då och då, andra kommer ta upp största delen av mitt liv framöver.

Här radar jag upp några av de saker som ni får följa mig att uppnå:
- Sluta röka
- Bli av med mitt sockerberoende
- Sluta dricka läsk
- Sluta bita på naglarna
Detta var saker jag vill få bort ur mitt liv.

Här kommer saker jag vill inbringa helt/mer i mitt liv:
- Gå morgonpromenader varje dag (började idag)
- Bli bättre på att planera studietiden under dagarna
- Mer tid till Kevin
- Bli bättre på att planera mina inköp (utöver maten alltså)
- Ta körkort

Kanske inte så farligt tycker ni, ganska enkelt kanske andra tycker. Men för mig är det stora förändringar, mycket att ta tag i, men samtidigt ser jag fram emot den här tiden och hoppas så klart på att jag ska lyckas.

Härmed, när jag skrev om det i bloggen, så gick startskottet! Alla saker ska jag inte börja med på en gång, utan ta det lite pö om pö, beroende på hur svårt det blir med varje sak.

Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer