måndag 19 oktober 2009

Projektuppdatering och tankar

Nu i helgen som var så gav jag mig själv permiss från godis- och läskförbudet. Men imorse när jag ställde mig på vågen stod den fortfarande på samma som innan helgen. Det kändes riktigt bra trots att jag "syndat" ganska rejält. Man måste få njuta ibland, vad finns det annars för mening med att vara duktig och låta bli? Jag älskar coca cola och godis. Men samtidigt vill jag ha makten över mig själv att veta att jag kan låta bli om jag vill, det har inte känts som jag haft det tidigare. Det blir en ond cirkel av det hela. Man tänker "äsch, jag har redan smält i mig så mycket skit så jag kan börja om på nytt imorgon" men så blir det inte.. förrän nu! Idag är det vardag igen och helgen är förbi, vilket betyder att det inte är okej att slänga i sig onyttigheter längre. Inte för mig iaf. Målet är som sagt att komma ner till vikten jag hade innan jag blev gravid med Kevin, eller nja, kanske inte ner till 49-50 kg, det var lite för lite men ungefär 52-55 kg skulle jag vilja komma ner till igen. Det är inte många kilon ner dit, jag vet det, det är bara det att de här sista kilona är de svåraste.
När jag åkte till Skiathos förra året vägde jag ca 57 kg, sedan kom sambon och med honom flera kilon :-P Nu ska de bort!

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Nästa vecka är som sagt tanken att det ska bära av söderut, enda ner till Småland om allt klaffar. Tiden är dessutom knapp så det måste bli en resa då! Jag ska som sagt träffa min morfar för första gången i hela mitt liv och när jag pratade med mamma nu på morgonen berättade hon att morfar hade haft en hjärtinfarkt. Jag vill inte ramla på mållinjen. Jag vill så gärna träffa honom. Jag vill veta vem han är, hur han är, hur hans liv sett ut, vad han gjort, vilka som har varit en del av hans liv. Jag vill veta allt om den här människan som jag är en del av. Har jag några egenskaper som jag kan ha fått efter honom? Är jag lik honom? Jag har sett fotografier av honom och syrran har drag av honom men jag vet inte om jag har det.. jag antar att jag är mer lik mormor. Men hur som helst.. jag vill så gärna träffa honom innan det är försent.

Nu måste jag försöka koncentrera mig på skolarbetet ett par timmar men det är så svårt när tankarna i huvudet tar all kraft. Den här dagen är lång. Först plugg till klockan 15.30, sedan hämta Kevin på förskolan, hem och laga middag, ner till förskolan igen för föräldramöte till kl.20. Så ikväll kommer jag dunsta i säng runt 21 och sova gött :)

Plugga var det som sagt....

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer