onsdag 14 oktober 2009

Pannkakor hos svärmor

Idag efter att jag hämtat Kevin på förskolan knallade jag och ungarna ner till centrum för att handla lite småsaker på Ica. Sedan gick vi förbi svärmor för att säga hej. Då hade hon precis gjort pannkakor och frågade om vi ville ha. Ungarna kastade av sig kläderna samtidigt som de gapade i munnen på varandra: "Ja ja ja ja". Så pannkakor blev det. Skönt för då slapp jag laga middag :) Kevin var så gullig... kastade i sig första pannkakan och sträckte sedan tallriken mot Jane och sa "Mjera mjera ack" (Mera mera tack).

Sedan har det varit en smått turbulent eftermiddag med hormoner som sprutar åt alla håll här hemma. Kan bli lite jobbigt ibland med en (soon to be) tonåring här hemma, men det går i vågor som allt annat.

Imorgon väntar studier (så klart) och inhandling inför den kommande helgen med mitt efterlängtade finbesök. På fredag ska jag till skolan för första gången den här veckan, det blir så när man egentligen inte behöver åka till skolan, då stannar man hemma istället. Speciellt med tanke på att jag har ungefär noll kronor på mitt busskort :/

Aja, jag borde verkligen ta och krypa ner under täcket tillsammans med min underbart fina sambo. Han som gör allt och lite till för mig (jag hoppas jag gör lika mycket tillbaka bara).

go'natt

ps. idag har jag inte ätit något godis, druckit någon läsk eller gått någon morgonpromenad. Istället gick jag ner på byn vilket är minst dubbelt så långt jämfört med vad jag brukar gå på morgonen. Imorgon blir det dock morgonpromenad ner på förskolan med Kevin igen.


ps2. Glöm inte att titta på Bonde söker fru nästa vecka för min vän Vickan är med. Ni kan även se hennes dejt med Per-Jörgen (hette han så?) på tv4.se/bonde. Jag hade varit tio gånger mer nervös än henne i den situationen kan jag lova. Tänk er själva att gå på en speeddejt med en kille som du gillar inför en massa kameror + folk. Hjälp! Vickan, de där gjorde du bra.

Synd att inte Elin fick vara med :( Det hade varit roligt med någon från ens hemtrakter som man dessutom känner igen. Men men.. vem vet, man känner väl fler bönder? hmm..
jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer