onsdag 7 oktober 2009

Virrig i pallet

Imorse var vi till sjukhuset med Kevin för att titta på hans öron som han haft "problem" med sedan han föddes. Vi har inte riktigt fått veta vad det är men vi har fått åkt på remiss efter remiss enda sedan han var någon månad gammal. Idag fick vi svaret; han har vatten bakom trumhinnan på båda öronen och eftersom det inte försvunnit med tiden måste han opereras! Standardingrepp berättade doktorn, men för mig finns det inget som är standard med att min son ska opereras. Det känns läskigt, skrämmande och obehagligt. Det kändes väldigt jobbigt när jag satt där och pratade med doktorn och han förklarade vad som skulle göras... jag uppfattade inte allt, det gick liksom inte riktigt in så jag bad om papper att få läsa om det hemma, men det fanns det inga?! Har suttit och läst på internet om detta ingrepp som ska göras, han ska sätta in rör i båda öronen plus att de ska skrapa bort en jättepolym som sitter i hans näsa. Det är därför han snarkar som en fullvuxen karl när han sover.
Nej det känns inge vidare att de ska operera min lilla son, min lilla älskling. Det kommer kännas jättejobbigt när de söver honom och rullar iväg honom till operation.
Men samtidigt känns det skönt att han kommer få höra ordentligt och förhoppningsvis kommer talet bli bättre. Doktorn sa att det mycket väl kunde bero på vattnet och polypen som han inte pratar så mycket som han kanske borde göra. Allt han hör låter väldigt dovt som om han hela tiden haft huvudet under vattnet.

Så efter sjukhuset åkte vi till Birsta. Åt lite frukost/fika på Ikea... jag tog wienerbröd och coca cola. När jag bad Anders skicka wienerbrödet sa han att det kanske inte var så bra att äta sånt om jag skulle försöka komma bort från mitt sockerberoende. Doh! Allt det där var som bortblåst ur mitt huvud. Så jag fick tvinga Anders att äta upp wienerbrödet och jag skämdes för att jag druckit ett glas cola :( Så dumt! Det får bli en dubbelt så lång morgonpromenad imorgon, bara för att det ska kännas bättre för min del ;) Ett litet snedsteg bara, upp på hästen igen och jag ska inte låta detta förstöra resten av dagen.

Plutten sover nu så jag ska sätta mig och skriva lite på min historiauppgift igen, den är jobbig :/

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer