tisdag 13 oktober 2009

Lite grå



Jag känner mig lite grå just nu. Vet inte om det är vädret som gör det eller det faktum att jag känner att det är alldeles för mycket för att jag ska orka med. Jag försöker kämpa på dag för dag, men jag får liksom ingen ordning på mitt liv. Det är inte direkt sådant som man kan ta på så är för mycket (så som skolan, hemmet osv) utan det är alla känslor inom mig som bara bubblar upp till ytan och tar min uppmärksamhet från allt annat. Det händer mycket nu, sådant som man verkligen inte kan skjuta undan åt sidan trots att man önskar man kunde för att allt annat inte ska bli lidande.

Men jag vet att jag inte är ensam om det. Jag borde inte sitta här och "klaga" för det finns de som har det värre och helst av allt vill jag bara släppa allt här hemma och åka söderut, för jag tror jag kan göra en insats där, en insats som betyder någonting. För på någevis känns det som det räknas mer när det är för någon annan än för sig själv. Så nu ska jag kämpa bakdelen av mig så jag kommer om i skolan och ligger en vecka före planeringen så jag kan släppa allt här hemma för en liten stund och göra ett handtag någon annanstans istället. Jag vill så gärna hjälpa och får jag det så gör jag det mer än gärna.

Så nu ska jag sluta upp med att låta datorn ta tid och sätta mig med matematikböckerna, sedan plugga till svenskaprovet imorgon och sist men inte minst jobba stenhårt på Historiauppgiften.



btw. allt är inte skit just nu. Något funkar faktiskt. För imorse när jag ställde mig på vågen visade den - minus 2,3 kg totalt :)


jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer