tisdag 9 februari 2010

Åh vad härligt!

Idag känner jag att jag verkligen har gjort något... det är skönt!
Hela förmiddagen bestod av seminarium i Historian, skönt att fått dem gjorda. Nu kan jag blicka frammåt :) Diskuterade mitt val av uppsatsämne med min lärare idag så nu ska jag leta litteratur som en galning de närmsta dagarna och se om det finns tillräckligt för att skriva en uppsats på det.

Efter skolan åkte jag ner på stan för att gå och simma, klockan var då strax efter tolv. Ringde Anders och frågade när han skulle sluta och han sa att han trodde om ca.30-40 minuter så då var det ingen idé för mig att gå och simma. Istället knallade jag runt på stan i väntan på att han skulle ringa och säga att han var på väg... men tiden gick... inte förrän vid 15-tiden ringde han och sa att han var på väg. Då var man lite lätt irriterad. Hade lätt hunnit simma juh! Men men.. fick iaf tid att knalla till "Rummet" och köpa födelsedagspresent till min kära mor som fyller år nästa måndag :) och så hann jag läsa några extra sidor ur "En förtjusande man" av Marian Keyes. Har ni inte läst den så måste ni göra det! Den är väldigt tjock men den är spännande och gillar du Marian Keyes tidigare böcker kommer du garanterat inte ha några problem att ta dig igenom den där.

Eftermiddagen har varit i ett lugnt tempo. Vi har alla hjälpt till med maten; Anders stod vid spisen, jag skar grönsaker och Kevin la alla grönsakerna i en skål :) Han är så duktig och hjälper mer än gärna till när det ska lagas mat, tvättas och städas. Bra gener det där.. vette tusan var de kommer ifrån bara för jag var fasiken inte sån när jag var liten :P haha

För en liten stund sedan kom jag hem från min kvällspromenad med Shira. Det blev en powerwalk på 30 minuter. Lite lagom så här när man sprungit på stan i 2½ timme på eftermiddagen med stora träningsbagen på axeln. Ska nog fjäska mig till en massage lite senare då min rygg känns alldeles sned och vind.

Jag har lagt ner Farmville bye the way.. inte en dag för tidigt. Det är verkligen beroende framkallande när man väl börjat med det.. som en drog. Man bara måste skörda de där jäkla plantorna varje kväll. Nä usch nu är det slut med det. Vilken befrielse!!


haha jag älskar det här kortet!


Nä nu ska jag krypa ner under täcket med världens finaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer