tisdag 2 februari 2010

I have a dream

Sitter och tittar på utbildningar och skriver sedan upp de mest intressanta i mitt kollegeblock. Hittills är det bara 3 stycken uppskrivna trots att jag suttit och kollat i över en timme.. Jag vet vad jag drömmer om men det är utom räckhåll av flera olika anledningar och det är så trist! Även om jag skulle gå den utbildningen som jag drömmer om finns det inga sådana jobb här i Sundsvall och jag vill inte flytta härifrån, jag trivs här.

Det är skit rent ut sagt det här. Jag får väl helt enkelt söka de tre utbildningarna som står uppskrivna på min lista. Men ska jag söka dem måste jag lägga på ett kol i skolan för sista ansökningsdatumet på två av dem är 15 april och tills dess måste jag fått ut mina betyg. Det är bara 2½ månad dit, 10 veckor för att vara exakt.

Men jag drömmer.. drömmer om den där utbildningen som får det att pirra i magen. Det är nästan som att vara kär. Det är samma känsla av fjärilar. Men ibland måste jag förstå sina begränsningar. Men jag vet att det skulle passa mig så jävla bra rent ut sagt.

Hur som helst.. en av utbildningarna är grafisk design och kommunikation som utgår från mittuniversitetet här i Sundsvall. Jag pratade tidigare idag med en gammal klasskamrat från Ålsta som går på MU och jag frågade om han hade lust att visa mig runt på campus någon dag. Han kunde kanske fixa så jag kunde få gå med någon av hans kompisar som gick GK :) Perfekt! Skulle vara jättekul att få kolla in utbildningen med egna ögon och träffa folk som faktiskt läser utbildningen idag. Need to check it out ;)

Nu snart middag och sedan ska jag sätta mig med en historia-uppgift. Bara att kämpa på nu.

Spotify:
Bad romance - Lady Gaga

och med det önskar jag er en trevlig tisdagskväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer