torsdag 25 februari 2010

Hemlängtan...


Jag längtar hem till Uppland idag. Vet inte varför men det är sådant överväldigande känsla som jag gradvis ökat hela dagen. Jag saknar mina vänner där hemma, min familj och de uppländska städerna, den uppländska naturen och bruksmiljön hemma i Gimo.
Jag vill åka hem nu på en gång för att stilla denna känsla jag har i kroppen.

Jag vill sitta uppkrupen i soffan hemma hos Emma och Rasmus, prata om allt mellan himmel och jord, titta på den fina bebismagen och spela spel :)
Jag vill krama om min fina mamma och säga att jag älskar henne så mycket och att hon är världens bästa mormor till min fina lilla son.
Jag vill åka bil med pappa, spelar ingen roll vart vi åker, men bara att få sitta där bredvid honom och känna sig som ett barn igen för en liten stund.
Jag vill ta en promenad upp till dammen och sätta mig på "min" bänk och tänka.
Jag vill gå in på Lyktan och skratta åt Sead när han försöker driva med mig :) och äta världens godaste mjukglass med tuttifrutti strössel.
Jag vill gå hem till farmor och dricka saft och äta bullar.
Jag vill sitta på Bettans med Emelie och prata skola, barn och dagis.

Jag vill åka hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer