fredag 30 januari 2009

Evakuering!

Evakuering står på schemat. Lägenheten är svårt vattenskadad och jag kommer inte sova några fler nätter i den lägenheten. Den är inte bebolig längre enligt fastighetsskötaren.. Problem! Har suttit i telefon med Östhammarshem, försäkringsbolaget och Anders den senaste timmen och försökt att lösa problemen. Största problemet just nu är att försäkringsbolaget håller hårt i pengarna och inte tänker bekosta någon flytt. Varför i hela helvete ska man betala åt de där jäklarna när de ändå inte hjälper än när man behöver det?!

Hur som helst så kommer flytten bli framflyttad ganska rejält. Som sagt så kan vi inte bo i lägenheten och Kevin kommer inte komma tillbaka till dagis som det verkar nu iaf. Jag tänker ju inte flytta till en annan lägenhet i Gimo när det bara gäller en månad. Just det, jag har väl inte berättat mitt faktiska flyttdatum än? Oh ja, planerna var att flytten skulle bli av 1 mars men nu blir den som sagt framflyttad. Hur fasiken ska allt lösa sig? Urk!

Måndag blir stressigt, kan jag säga redan nu. Måste ringa kommunen här i Sundsvall och höra om jag kan få plats för Kevin på dagis snabbare. Kan inte ha honom hemma i 2 månaders tid, det går bara inte. Då blir skolan lidande och det går jag helt enkelt inte med på.

Så som det ser ut nu blir det Gimo någon dag nästa vecka för att packa ihop mitt bohag och flytta norrut. Jävla skit säger jag bara! Det var inte så här det skulle bli... Kommer inte hinna med hälften av det jag skulle hinna med innan flytten :(

Aja, som min underbara Älskling alltid säger; I fix!

jonna
upprörd och stressad

1 kommentar:

Kommentarer