fredag 23 januari 2009

Rethosta och inredningstankar

Förkylningar är verkligen toppen . . . . . !
Nej inte riktigt. Energin är i botten och jag känner mig otroligt hängig, trots det har jag fått ganska mycket gjort. Igår stod jag 1½ timme i förrådet och sorterade och slängde saker så att det är klart nu till helgen när Anders ska ta med sig det upp. Vi tänkte att desto mer han kan ta upp innan flytten desto mindre blir det för oss att ta tag i sen och eftersom vi fått plats i källaren i huset vi ska flytta in i så är det ju bättre att det står där än här.
Just nu håller jag på i tvättstugan men huvudet orkar inte riktigt med känner jag. Tror jag har feber igen. Själva förkylningen kan man leva med men febern slår ut en helt istället. Måste dock göra klart tvätten idag, har inte tvättat på över en vecka så det behövs kan jag lova.

Kevin är inte pigg än stackarn. Igår gick Christer med honom till vårdcentralen så nu har han fått en annan medicin, flytande, som blir lättare att få i honom. Han äter fortfarande väldigt dåligt vilket gör mig väldigt orolig. Tur att han dricker mycket iaf. Får se hur han är nu till helgen annars får jag väl knalla ner till vårdcentralen med honom på måndag igen. Vill att min lilla älskling ska bli frisk :(

Nu när man inte har så mycket för sig och bara degar hinner man tänka ganska mycket och då blir det så klart inredning som tar upp mina tankar. Funderar mycket på hur vi ska ha det i nya lägenheten när det blir dax att fixa i ordning den. Har nog hittat en tapet som jag vill ha på väggen bakom tv'n iaf. Boråstapeter lanserade i september förra året en ny kollektion som heter Plain Stripes och nu har även Sandberg släppt en liknande kollektion som heter Magnus. riktigt fina tapeter men min favorit är nog trots allt en av tapeterna hos Boråstapeter, lägger upp en bild i slutet av inlägget. Sedan funderar jag mycket på hur vi ska ha det i sovrummet.. grejen är den att jag nog inte kommer kunna ha precis som jag vill ha det så det får helt enkelt bli en kompromiss (med mig själv) tills vidare. Känns lite trist men ibland är det så.


Nu måste jag springa ut i tvättstugan igen.

jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer