tisdag 15 juli 2008

Att våga eller inte våga

.. det är frågan!
Har du nånsin läst i en sån där "utmanings-bok" där det står en massa saker som du ska göra men som du, när du läser dem, tänker att du aldrig någonsin skulle göra om du inte möjligtvis skulle få en miljon? Jag vet att jag har gjort det, många gånger. Vissa saker i de där böckerna är ganska vulgära (nyp en främling i rumpan, herregud du kan ju bli anmäld för sexuella trakassierer). Nej någon måtta får det vara. Men vissa utmaningar tror jag bara skulle vara bra för självförtroendet. Har du någon gång gått på bio själv? Ätit middag själv (på restaurang då så klart)? Bara som exempel. Jag har en sån där utmaningsbok, jag tror faktiskt att jag ska bläddra igenom den och se om det finns några utmaningar som skulle kunna vara bra för mig att utföra. Ibland måste man samla lite mod och göra saker som får fjärilarna i magen att dansa :)

Imorgon är det jobba som gäller igen. Har verkligen njutit av mina 4 dagars ledighet. Nu väntar 10 dagars jobb istället. Har dock bara 2½ vecka kvar på Biltema, sedan är jag ledig fram tills skolan börjar.

Idag kom Emma och Elsy förbi, det var jätteroligt att träffa dem båda! Emma och jag ska gå på en tidig (läs väldigt tidig) morgonpromenad imorgon och sedan ska hon äta frukost med oss innan jag ska gå till bussen. Så härligt att få spendera lite tid med min Emma, händer alldeles för sällan.

Men nu ska jag plocka undan kläderna som vi tvättat idag, sen krypa ner under täcket.

Idag gjorde Kevin sin första "släng-kyss". Mammas älskling!

/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer