söndag 20 juli 2008

Spänning

Ibland behöver man skaffa sig lite extra krydda i vardagslivet. Ha något som får magen att pirra, kinderna att blossa och ett leende som spinner på läpparna. Det är underbart med kryddor, problemet är bara att det ibland kan bli för mycket och då blir det alldeles för stark för att kunna hantera. Magen vänder sig ut och in, kinderna bränner heta och man får en min på läpparna som får en att se halvt galen ut. Men att hitta den där dosen som är precis lagom, ja det är nog svårare än vad man tror.

Imorgon är min helvetesdag på jobbet, 9 - 19.15. Jag åker 07.10 hemifrån och är hemma igen vid 21.30 (eller förhoppningsvis 20.30 om jag har tur och hinner med en tidig buss). Hur som helst blir det en sjuuukt lång dag och jag har en känsla av att den kommer vara jobbig på alla sätt och vis (usch, nej jag vill inte!! snyft).

Jag ser verkligen fram emot lönen i augusti, då känner man kanske att det varit värt att jobba så sjukt mycket som jag gjort nu den senaste veckan. Aja, det visar sig.

Nu ska jag pussa lite på Kevin innan han ska sova.

/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer