onsdag 2 juli 2008

Gamla ansikten

Idag har det varit en väldigt seg dag på jobbet. Alla kände likadant.. vi gick runt som halvsovande zombies hahhaa. Nja kanske inte men segt var det iaf. Såg en massa gamla ansikten idag, bl.a. så när jag stod i bistron så tittade jag upp och ut från kassan kom ett gammalt ex som jag inte pratat med på många år, lite smått chockad blev man. Han tittade lika chockad tillbaka och gick sedan ut. Antingen är det jag som har växt eller så är det han som har krympt, han såg väldigt liten ut iaf, hehe.
Senare på dagen när jag satt i kassan såg jag i ögonvrån att personen som skulle betala, efter den kunden jag tog betalt av just då, såg väldigt bekant ut. Där stod min gamla matematiklärare LOJ :) Han kände igen mig direkt (det är ovanligt). Vi småpratade lite en stund och han var så snäll, han sa att ekonomiassistent skulle nog passa mig jättebra (eftersom han mindes att jag var så bra i matematik hahaha). När jag sa att jag ännu inte fixat MaB sa han bara; "äsch det är ändå inget du behöver kunna" :) Jag har alltid tyckt om LOJ och det var verkligen ett glatt återseende.

Hann faktiskt med "tidiga" bussen hem idag efter ha trampat på rejält på cykeln, men det var i sista sekunden kan jag lova. Det står i schemat att man slutar 19.15 men när man ska räkna kassan osv. så kommer man ändå inte därifrån förrän tidigast 19.30, bussen går 19.45 så det är lite bråttom om man säger så. Stänger jag i bistron så hinner jag verkligen inte! Men men..

Nu ikväll har jag inte gjort något specielt direkt, kollat lite på "Om en pojke", underbar film :) Hugh är ju sååå snygg (för sin ålder alltså), ojojoj!
Nu ska jag krypa ner under täcket. Jobbet som gäller imorgon igen.

3e dagen utan cocacola, jag är så nöjd med mig själv :)

Godnatt allihopa

/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer