torsdag 31 juli 2008

Nya beslut - tuffa tag

Sent igår kväll bestämde jag mig för att nu är det dax att sluta röka. Jag kan åtminstone försöka låta bli och varje ciggarett som jag inte tar är en seger i sig! Så nu får vi se hur det går... Jag försöker bara tänka på alla pengar som jag sparar på att sluta röka, för det är allt utom billigt att röka. 49 kr/paket vilket innebär att jag bränner ca 25-30kr/dag på ciggaretter i ett genomsnitt. Jag har iaf bestämt att jag ska spara 30kr/dag och lägga undan dessa pengar och håller jag upp och kan låta bli ciggen så har jag på ett år sparat över 10'000kr! För de pengarna ska jag köpa mig något som jag verkliiiigen vill ha, t.ex en ny digitalkamera :)

På tal om inköp fick jag igår en sådan stor lust att fixa till min kära lägenhet. En arbetskamrat pratade nämligen om att renovera sin hall och sitt kök och då fick jag värsta idéerna för min lilla lya. När Christer flyttar på lördag blir det ganska mycket förändring bara där. Äntligen kan jag flytta datorbordet så jag får det rätt och jag kan ta bort det smala bordet som då inte längre behövs (jiiippi). I sovrummet försvinner hans tv vilket innebär att jag kan få upp 3 tavlor ovanför byrån där (vita ramar, kommer bli såå fint). Sen ska jag fixa till Kevins hörna med lite hyllor, tavelramar och tavlor hade jag tänkt så det syns att världens goaste pojke bor där :) Ja sen är det mycket småpill som ska fixas, bl.a i klädkammaren där jag nu kanske kan få lite ordning ;) Ska nog kasta ut de där garderoberna även fast man inte får göra det (hyreslägenhet). Jag får väl lämna de andra garderoberna som jag köpt istället. De tar bara en massa plats de där och halva inredningen är ändå sönder så varför ska jag ha dem kvar?! Nä de får åka på tippen så får jag en massa underbar plats kvar i min klk som jag kan utnyttja till annat :)

Men nu ska jag äta frukost och göra mig i ordning för jobbet. Hualigen, hur ska detta gå utan cigg?! Stackars kunder.. kommer väl ryta åt dem ordentligt när de gång på gång frågar "var finns ketchupen?" hehe

/jonna

1 kommentar:

  1. Tack för tipset!
    Den hade väl tänkt komma nån gång i slutet av januari.. Vi får ju se mer exakt sen på UL. Idag ska vi på inskrivning!

    SvaraRadera

Kommentarer