fredag 4 juli 2008

Det nya tuffa Sverige, det är HELT sjukt!

Ska det verkligen behöva vara så här; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2828868.ab
Vill vi leva i ett land där man riskerar att stå utan hjälp när man är så sjuk att man inte ens vet om man kommer leva imorgon?!
Anledningen till varför just detta är ett hett ämne för mig är pga pappa. Han har varit en arbetsnarkoman hela sitt liv och har alltid arbetat hårt. Nu har hans rygg pajat, för gott så att säga. Han kan aldrig bli bra i ryggen igen, så enkelt är det. Och för dem som tror att han "fejkar" eller överdriver ska veta att han fortsatte arbeta trots att han hade fått diskbrock! Men nu vägrar försäkringskassan sjukskriva honom för gott så att säga... Otippat va? Nej de tycker att han ska jobba ett antal timmar/vecka. Men vem vill anställa en 54 årig man som inte kan göra nånting? Ibland har han så ont att han inte kommer upp ur sängen. Nej det är helt sjukt hur Sverige börjar bli.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Nu har jag tappat 1 kg så nu är det bara 0,7 kg kvar för att komma ner under 60-sträcket som varit mitt mål enda sedan jag fick Kevin. Så nu känns det riktigt bra på den fronten, speciellt med tanke på att jag inte gjort så mycket för att gå ner i vikt. Men har jag tappat ett kilo bara för att jag slutat dricka coca cola så var det verkligen värt att sluta. Både jag och Christer har nu varit utan coca cola i 4 dagar. Det är nog rekord för Christer ;)

Nu ska jag göra mig i ordning och sedan är det jobbet som gäller igen. Gårdagen var riktigt skön på jobbet, jag hade ingen kassa eller bistro (bara avbyte) så jag strosade runt och gjorde vad jag ville igår. Visst jobbade man, men man kände ingen press eller stress. Städade lite hyllor m.m. för det behövs på många ställen. Vissa varuplockare slänger ju bara upp allt på hyllorna och det ser förjäkligt ut. Själv är man ju pedantisk så blir tokig när det ser stökigt ut i hyllorna.

Men hur som helst, nu är det frukost som gäller.

Ha en trevlig dag allesammans.

/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer