torsdag 4 september 2008

De orden

"En början på någonting nytt", de orden som betytt så mycket de senaste åren kommer från en film lade jag märke till här om dagen. Har sett filmen många gånger men aldrig tänkt på det. Vet inte om just de orden kommer därifrån men de finns med där iaf, nämligen i Pearl Harbor.

Just ja, glömde berätta en "rolig" sak. Jag kom in på den där utbildningen jag sökte i Uppsala; Möbel- och inredningssnickerier. I måndags när jag var i Östhammar för att övningsköra ringde de från antagningsenheten i Uppsala och undrade varför jag inte var med på uppropet. Där satt jag som ett frågetecken eftersom jag inte fått något antagningsbesked, vilket jag berättade för henne. Hon sa; "Ja men det måste du ha fått, det skickades ut innan semestern". "Ja men det spelar väl ingen roll, sa jag, jag har ändå inte fått något"! Då sa hon att jag var välkommen dit men jag tackade nej eftersom jag redan påbörjat en annan utbildning, men hon gav sig inte. "Men du måste gå den här utbildningen om det är det du vill göra". Men HALLÅ! "Tyvärr, jag trivs bra med den utbildningen jag går nu". Hon vart sur :-P Men men.. Lite kul ändå att jag kom in, jag var en av de 12 stycken som kom in. Men det skulle inte funka för mig att pendla in till stan 5 dagar i veckan nu när jag är själv med Kevin. Men det hade varit riktigt kul att få göra något sådant, det hade passat mig perfekt. Vem vet vad framtiden har i sitt sköte..

Kevin är fortfarande sjuk och jag får ingenting gjort här hemma. Han vill helst sitta i knä hela tiden och det blir svårt att göra något då. Men han vill också sova mycket så trots att vi klev upp halv åtta imorse så ligger han i sängen nu och babblar lite lätt, somnar nog när som helst.

Ska börja kolla på företagsekonomin nu, får se om jag hinner göra den klart innan Kevin vaknar igen.

Bara 4 dagar kvar tills vi åker!!

/jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer